Externe Innovatie Scan

Innoveren met partners en Startups om vernieuwend te blijven

We zien steeds vaker innovaties uit onverwachte hoeken komen die impact veroorzaken in bedrijfstakken, waar we het niet verwachten. Zo zet de Startup Uber de taxi wereld onder druk en maakt een andere Startup AirBnB het de hotel branch moeilijk.  In elke bedrijfstak zijn dit soort veranderingen te verwachten. En ondertussen heeft je organisatie het al moeilijk genoeg om veeleisende klanten goed te behandelen en de paar essentiële innovaties door te voeren. Daarom is het voor veel bedrijven de moeite waard om de samenwerking met Startups te zoeken. Om hiervoor het juiste model te vinden, is de Externe Innovatie Scan ontwikkeld. Hiermee wordt de innovatie methode bepaald die het beste aansluit bij je organisatie.

Met de Externe Innovatie Scan maakt StartupInc duidelijk hoe een grote onderneming kan innoveren met Startups!

Contact

Innoveren wordt steeds moeilijker binnen een corporate omgeving
De ontwikkelingen op het gebied van technologie en business modellen gaan steeds sneller. Veel organisaties hebben terecht de focus op het beter maken van de dienstverlening voor de klanten. Zelfstandig nieuwe concepten neerzetten is risicovol en vergt veel aandacht.

In korte tijd draagvlak voor een onderbouwde innovatie strategie
Gedurende de scan wordt er met de belangrijkste stakeholders bilateraal en in workshop vorm samengewerkt. De huidige strategie, de core assets en de sector worden geanalyseerd. De combinatie van analyses en besluitvorming in workshops zorgen voor effectief uit te voeren strategie.

StartupInc combineert de Corporate wereld met de Startup scene
Uit ervaring weten we dat grote bedrijven en startups anders werken en op een andere manier met risico’s om gaan. Toch zijn er tientallen manieren om samen te werken waarbij er recht wordt gedaan aan ieders belangen en de risico’s en kosten overzichtelijk zijn.

Klinkt dit goed? Neem dan contact op om hier verder over te praten.

Aanpak voor gedragen strategie

  1. Interviews. Na de kick-off beginnen we met een ronde interviews met alle stakeholders en belangrijkste medewerkers op dit gebied. Met als doel de huidige strategie, gedachten en belangen helder te krijgen en tegelijkertijd het kennis niveau van de externe innovatie methoden op een informele manier te vergroten.
  2. Externe validatie. Andere bedrijven en klanten in uw sector zijn waarschijnlijk ook al bezig met Externe Innovatie. Deze zullen geïnventariseerd en beoordeeld worden, zodat de lessons learned mee genomen worden bij de te maken keuzes.
  3. Workshop. Samen met de stakeholders binnen de organisatie worden de mogelijke opties beoordeeld wordt gezamenlijk een Externe Innovatie strategie bepaald. Door deze opzet is er gelijk draagvlak voor de richting gecreëerd.
  4. Feedbackloop. Gedurende het proces worden de vorderingen gedeeld, zodat u kan meekijken, vragen stellen en feedback kan geven.

Contact

Velden met * zijn verplicht.